tisdag 17 december 2013

Enkelt och nyttigt tips för julbordet!







































Oj, oj, oj vad tiden rusar iväg! Exakt en vecka kvar till självaste julafton. Hur ligger ni till? Själv känns det faktiskt helt okej. I helgen satt jag och beställde de sista julklapparna på nätet, och det var mig på håret att de hanns med innan jul. Jag har kvar en julklapp, och det är den svåraste av dem alla, till mannen. Har verkligen ingen aning. Nån som har ett bra förslag?

Nåt bra förslag på ett nyttigt inslag för det stundande julbordet är denna enkla äppelsallad med pepparrot. Kanske nästan för banalt, man jag tycker ändå den är värd att lyfta, bland alla andra rätter som är lite mera rejäla. Tycker det är härligt när man kan få blanda upp med lite enklare och friskare rätter också. Man blir ju otroligt mätt ändå ;-) 

Imorgon bjuds det bli härligt bak som passar perfekt till glöggen. Vi ses då hoppas jag! 


♥   Härlig tisdag på er!




Äppelsallad med riven pepparrot
4 personer

2 rivna äpplen
Riven pepparrot. Mängd efter smak.
Olivolja
Salt
Peppar
Gör så här:
Riv äpplen och pepparroten. Blanda. Ringla över olivolja. Smaka av med salt och peppar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar