måndag 14 oktober 2013

När sötsuget sätter in!







































Det är verkligen inte alla gånger så lätt att undanhålla för barnen vad man håller på med i köket :-) Särskilt inte när det vankas sötsaker... de har verkligen näsa för när det är bäst att hålla sig framme. I förra veckan var jag på konferens och vi höll till på Radisson Waterfall. Jag har nog ALDRIG, och då menar jag ALDRIG varit på konferens där de dukat upp värsta dessertbordet på lunchen som denna gången. Det slutade med att alla stod och fotade detta enorma bord med diverse olika desserter. När det sedan var det dags för paus med kaffe så var det mycket sötsaker som dukades fram igen. Tur man inte spenderade fler dagar där ;-)

Tillbaka till mitt kök här hemma. Jag blev så enormt sugen på lite Rocky Road. Denna gången med minimarshmallows i pastellfärger. Det blir riktigt, riktigt dekorativt för ögat och underbart smarrigt för gotte-tarmen ;-)

Här kommer min tappning av dessa underbara godsaker! 


♥  Njut av tisdagen!



Gourmetmorsans Rocky Road

600 gr mörk kvalitetschoklad
2 påsar dumlekola
2 rejäla nävar av minimarshmallows i pastellfärger ICA
3 dl salta cashewnötter

Gör så här:
Smält chokladen i micro eller över vattenbad.
Blanda samtliga ingredienser i en skål.
Bred allt på en plåt och låt stelna i kylen.
Skär den i bitar eller stänger när den stelnat. 




De små fingrarna hade svårt att låta bli godsakerna :-)

2 kommentarer: