torsdag 31 maj 2012

Svea Strandcafé here we come!

Hallå hallå i stugorna! Eftersom jag älskar små härliga enkla dagsutflykter tänkte jag tips om en idag! Förra helgen var vi på Svea strandcafé som nyligen öppnat för säsongen och tog oss en liten lunch. Ett mysigt ställe som ligger alldeles nere vid Apelvikens strand, bredvid Surfers. Här kan man njuta av god mat och sitta och titta ut över havet. En fantastisk vy från deras övre terass. Finns nog inget bättre läge att se solnedgången och hela havet framför sig och njuta av ett glas vin eller två ;) Framåt kvällskvisten erbjuder de Tapasrätter. Halleluja så gott! Hit kommer det bli fler turer, och då på cykel... Jag har ju tidigare gett er tips på andra utflykter, och nu hoppas jag att ni vill dela med er av era smultronställen. Tycker ofta det är genom rekommendationer man finner de mest härliga och fantastiska ställen, som man aldrig hade hittat till annars. Så släng in en kommentar på dina bästa utflyktsmål! Så kan vi fylla på vår utflykts-lista allihopa :) 


Här kan ni läsa om andra utflyktsmål som jag tipsat om:
Tomatens Hus, Landskrona
Äppelgården i Slöinge
Äskhults by, Kungsbacka


♥ Kram




Här en god grillad bagels med salami och färskost!


Vincent föll för deras amerikanska pannkakor med lönnsirap och hallon. Yammie! 



5 kommentarer:

  1. Åh, så härligt! Älskar bagels!!

    SvaraRadera
  2. Har nyligen hittat till din blogg och tycker att den är jätteinspirerande. Har redan hunnit prova några recept. Glimmergatans sommarpasta och cheesecakeen gjordes förra helgen och var supergoda!

    I helgen ska jag för första gången besöka Hablingbo Creperi här på Gotland. Jag tror att det kommer att bli ett av mina smultronställen, innan jag ens varit där!

    Trevlig Helg!
    /Cecilia

    SvaraRadera
  3. Hej! Åk till Särdals kvarn om ni inte varit där. Ett supermysigt ställe med cafe, fotoutställning och butik med massa mumsiga saker. Ett tiktigt smultronställe!!

    Hälsningar Emelie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Emelie! Ska genast lägga till det på min lista. Har aldrig hört talas om det tidigare. Perfekt nästa gång det vankas utflykt :-) Kram å tack igen!

      Radera