tisdag 17 april 2012

Tjoooho... Ny tävling om 10 liter juice!

Tycker du liksom jag mycket om juice? Då ska du ta chansen nu! Jag tävlar ut 10 liter av Kiviks Musteris Vår finaste Längtan. Denna veckan anordnar Kiviks Musteri en frukosttävling på Facebook med goda frukostrecept varje dag och roliga tävlingar. Så nu har du chansen att vinna 10 liter av Kiviks Musteris Vår Finaste Längtan.


Med Kiviks Musteris Vår Finaste Längtan juicer kan du när som helst njuta av den finaste naturliga smaken av färsk frukt. Vi väljer ut de allra bästa råvarorna och skärdar dem när de är som godast. För att bevara den naturliga smaken och färgen pressas frukterna i närheten av växtplatsen. Efter pressningen fryses juicen direkt för att sedan tinas, milt värmebehandlas och fyllas på flaska. Allt för att du ska kunna njuta av den härligt naturliga färska smaken, året runt. Välj bland tre olika smaker; Äpple, Apelsin och Äpple, Jordgubb-Blåbär.


Hur ser din favvo-frukost ut? Har du tips på lättlagade frallor eller dricker du en god smootie? För att vara med och tävla, tipsa om din favoritfrukost i kommentarsfältet. Det bästa frukosttipset vinner 10 liter av Kiviks Musteris Vår Finaste Längtan. Andra och tredje pris är 300 kr i värdekuponger från Kiviks Musteri.
Tävlingen pågår fram t.o.m. lördag 21 april 2012.


Lycka till 



15 kommentarer:

  1. Jag är säkert tråkig men jag satsar på det säkra kortet! För mig finns det ingen bättre och godare frukost än klassikern havregrynsgröt med äppelmos och kanel. För att piffa upp det hela serverar jag gröten med sojamjölk istället för vanlig mjölk. Ger en god och lite sötare vaniljmjölksmak och höjer gröten till en himmelsk nivå. Gröten kompletterar jag gärna med ett par grova smörgåsar, gärna med makrill och ägg på. Eller till helgen, varför inte en limpmacka med ost och kaviar! Frukosten är helt klart dagens bästa måltid!

    SvaraRadera
  2. Det här vill jag ju såklart vinna så här kommer mitt bästa frukosttips som är en smoothie. Mixa 2½ dl naturell yoghurt, ca 1 dl juice, ½ dl frusna hallon, ½ dl frusen mango, 1 st banan och en liten näve havregryn. En jättegod frukostsmoothie!

    SvaraRadera
  3. God morgon!

    Mitt bästa frukosttips är att förbereda en deg kvällen innan den planerade finfrukosten. Sedan får den jäsa i rumstemperatur över natten, för att bakas ut på morgonen. Finns massa olika goda bröd, där detta fungerar. Till detta blir det juice och smoothie. Precis så här såg vår söndagsfrukost ut faktiskt

    http://malinsdiner.blogspot.se/2012/04/lyxig-sondagsfrukost-med-nybakat.html

    Kram kram och nu hoppas jag på tur och därmed vinst!
    /Malin

    SvaraRadera
  4. Min favvofrulle är helt klart en god skinkomelett men avokado och tomat till. Ett stort plus är att båda barnen älskar det och att man håller sig mätt länge.... På helgen när vi har lite mer tid brukar vi byta ut skinkan mot knaperstekt bacon...

    Kram kram Jennie Dower

    SvaraRadera
  5. Älskar frukost!! En bra start på dagen.... Gröt i veckorna men på helgen bakar jag gärna bröd eller mixar ihop en smoothie. Mild naturell yoghurt i grunden, frysta bär och banan för att få den krämig och god!

    SvaraRadera
  6. Mitt tips till alla är att ta Turkisk Yoghurt med solroskärnor och lite russin - detta är supergott och ger en lång mättnadskänsla :)

    SvaraRadera
  7. Brukar baka ditt recept på tekakor till sambon, han fullkomligt äääälskar dom :) . Själv äter jag gärna detta brödet, både gott och nyttigt! Bara att röra ihop, ingen jäsning behövs.

    Dinkelbröd med frukt och nötter:

    5 dl siktat dinkelmjöl (fullkorn eller ljust)
    1 dl fiberrika havregryn
    150 g torkade aprikoser
    2 dl blandade nötter (t.ex mandlar, hasselnötter, valnötter)
    1/2 dl linfrö
    2 tsk bikarbonat
    1 tsk salt
    4 dl yoghurt 3%

    Topping:
    2 msk solroskärnor
    2 msk pumpakärnor

    Sätt ugnen på 175 grader. Smörj en avlång bakform ca 1 1/2 liter med matfett.

    Hacka nötterna och skär aprikoserna i bitar. Blanda det med övriga ingredienser (inte toppingen) . Det ska bli en kladdig deg. Häll degen i formen och strö på toppingen.

    Grädda i nedre delen av ugnen ca 1 timme. Låt brödet svalna på galler.

    Mums!

    Till detta vill jag gärna ha ett glas god juice :) .

    / M Gustafsson

    SvaraRadera
  8. Frukosten är helig för mig! Min allra allra bästa frukost är sommarfrukosten. Jag startar dagen med att promenera en timme. På vägen hem går jag förbi jordgubbsförsäljaren och får 1 liter färska jordgubbar med mig hem. Väl hemma blir det skivade jordgubbar, skivad banan och A-fil därtill. Detta ska allra helst avnjutas utomhus i solsken och med morgontidningen i knät! Längtar redan...
    Hälsningar Marlen Olsson

    SvaraRadera
  9. En perfekt frukost är en blandning av många goda grejer, tex egen färskpressad apelsinjuice, färska frallor eller färdiga croissanter (från Sara Lee), turkisk krämig youghurt med hallon eller honung och nötter och så då te eller kaffe till beroende på vad jag är sugen på. Ibland både och!

    SvaraRadera
  10. Låter som ett lokade pris ;).
    Den bästa frukosten är den man håller sig mätt på länge och då är mitt tips följande: Koka ett ägg. Skiva upp en frukt, apelsin är min favorit:). Undertiden ägget kokar blandar du matkvarg (själv tar jag laktosfri), frysta bär (gärna lite tinade), en liten skvätt funlight strawberry saft (koncentrerad), lite musli eller havregryn. Bland eller mixa.
    En proteinrik frukost som du håller dig mätt på hela förmiddagen, serveras med ett glas jucie och te eller kaffe:)

    SvaraRadera
  11. Det bästa jag vet en varm sommarmorgon är att tassa upp innan familjen hunnit vakna, ta ut cykeln och trampa bort till Café Smedjan i Espevik. Är nämligen inte så bortskämda med att få tag i färska frallor här på landet, om man inte bakar dom själv vill säga. I Espevik köper jag alltså färska frallor, cyklar hem igen, sätter på kaeffebryggaren och dukar fram en härligt frukost på altanen. Småkillarna får förstås Oboy till......det är ju ändå lördag!!

    Kram Martina i Åskloster

    SvaraRadera
  12. Mmm... rivet äpple, lite kanel och fil toppat med corneflakes slår högt.
    Åsa / Teasa

    SvaraRadera
  13. Jag är absolut ingen frukostmänniska, utan grabbar gärna en banan på vägen ut genom dörren. Men nu har jag precis upptäckt hur lätt och smidigt det är att göra smoothie. Det går snabbt och lätt att göra och man kan dricka den medans man gör sig i ordning.
    Jag brukar göra på 2 dl vaniljyoughurt, en näve frusna bär och en halv banan. Beroende på vad det är för bär har jag i lite florsocker.

    SvaraRadera
  14. Jag älskar ett gott glutenfritt lantbröd med bregott havssalt, leverpastej och (salt)gurka. Till det en stor kopp kaffe med mjölk och ett glas iskall juice, gärna äpple!

    vh
    Mamma Monika
    6048gustafsson@telia.com

    SvaraRadera
  15. Nygräddade dinkelvåfflor med äppelmos och ett stort glas juice. Och kaffe förstås!
    Barbro
    Anbirg@passagen.se

    SvaraRadera