måndag 16 januari 2012

Söndagsgrillning i skogen!

Fasen vad mat smakar gott ute! Eller vad säger ni? Man behöver inte ha gjort särskilt stora ansträngningar för att det ska smaka lite extra. Svågern drog ihop hela familjen för lite korv- och hamburgergrillning i skogen... det var så mysigt! Helt vindstilla och några minusgrader och en sprakande eld.. Lovely! Det bjöds på hamburgare, korv och massa tillbehör, så det gick verkligen ingen nöd på oss... vi skulle nog kunna stannat därute hela eftermiddagen! Nästa gång utlovas det våfflor över öppen eld, och vi kommer som raketer det lovar jag ;)  Det ska bara införskaffas ett våffeljärn för detta ändamål sedan är det bara att köra... Nu blir man ju så rackarns sugen på att köpa en sån där Muurikka, stekhäll att laga mat på ute oxå!  







































Vet inte vem som njuter mest...jag eller hunden? ;)  




Buffébordet med massa tillbehör för både burgaren och korven!
Kusinerna hade fullt upp, och var helt slut efter några timmar... behöver jag säga att det inte var särskilt svårt att få dem att sova ;) 





3 kommentarer:

  1. Det är fantastiskt gott att äta ute.

    Det har hänt om vädret inte blev som jag tänkt mig att jag tänt eld i öppna spisen och lagat till maten där då ... hehehe

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt! Får lite ångest av dina fina utebilder, då vi inte gjort det på länge. Bygger hemma så varje ledig tid är sambon ute och snickrar. Blir inte av att jag gör det själv.

    Kram Malin

    SvaraRadera
  3. Våffelgrejen är inhandlad.. Väntar med spänning på leveransen! Gubben ringer när det blir dax!

    SvaraRadera