fredag 12 augusti 2011

Tilltugg i all hast!

Gokväll på er alla underbara läsare! Både nya som gamla. Jag har förstått att det tittat in flera nya läsare, vilket är fantastiskt roligt! Det har tyvärr varit lite dålig uppdatering de sista dagarna, men jag lovar jag ska skärpa mig! Ibland vill inte timmarna riktigt räcka till. Tror det är ett ganska bekant fenomen för många av oss! Men jag har flera mat- och bakrecept som ligger på hög för att testas, åh jag hoppas givetivs att det bli så goda, så jag kan dela med mig av dessa till er! Här kommer ett tips på en nyhet i hyllan bland kexen, nämligen Zetas Bruschetta med smak av vitlök och persilja. Ljuvliga!Superfina till lite tomathack med basilika! Världens enklaste tilltugg så här på fredagskvällen!

Bruschetta med tomat och basilika
Skär cocktailtomater i mindre bitar.
Hacka färsk basilika
Ringla över lite rödvinsvinäger
1 pressad vitlöksklyfta
Krydda med salt och peppar.
Blir röran lite för skarp av vinägern, kan man rädda den genom att tillsätta lite flytande honung.
KLägg upp på bruschettabrödet.

Tyvärr har jag inte direkta mått, så ni får testa er fram!

1 kommentar:

  1. Tomatbruschetta är ju så gott. Har inte testat dessa nya bruschetta/crostini, men det låter gott med lite smak på.

    SvaraRadera