söndag 5 juni 2011

Hmmm....NU ÄR SOMMAREN HÄR!

Vilket väder... det är så man riktigt smälter ;) Igår var vi i stort sett ute hela dagen...och ville bara inte gå in! Vi satt ute hela kvällen till 23.30, och hade det bara sååååå underbart! Det är inte ofta det händer. Brukar bli ganska rått och kyligt när solen gått ner... men med en massa levande ljus, och infravärme klarade vi oss fint ;) På morgonen fick jag till och kokte Hallon och björnbärssylt på bär som legat i frysen... för nu kommer det ju snart nya, så det är dags att tömma förråden tänkte jag. Sylten smakar gudomligt! Den passar ju också till den massa saker, och vad det blev med lovar jag att återkomma med senare...;) Nu stundar barndop... och lite annat, men hinner jag ska jag absolut återkomma med smarriga kakor som sylten användes till! Ha det gott till dess! 


Hallon och björnbärssylt
250 gr hallon, frysta
250 gr björnbär, frysta
160 gr syltsocker
1 krm vaniljpulver
Blanda allt i en kastrull och låt koka ihop under 10 minuter. Häll upp på syltburkar...sedan är det bara njuta av underbart god hemmagjord sylt! Yammie!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Bästa pannkakssylten! En riktig smak av sommar...
    Hoppas helgen varit skön. Kram Remsan

    SvaraRadera
  2. Det ser somrigt smarrigt ut!!!

    SvaraRadera