tisdag 10 maj 2011

Köksträdgård...äntligen!

















Jag har länge önskat mig en köksträdgård... och nu äntligen! Efter vårt utbygge fann jag en lämplig plats, och herrn här hemma var inte svårövertalad, då det blev mindre gräs att klippa, vilket han jublade över! Så nu är pallkragarna målade, och kryddorna har kommit ner i landen, så nu är det bara låta dem växa! Så jag senare kan skörda bland alla kryddsorter och sallader. Här hittar man, om inte rådjuren kommer före förståss...
  • Dill
  • Gräslök
  • Persilja, både slätbladig och krusig
  • Rosmarin
  • Timjan
  • Salvia
  • Timjan
  • Citrontimjan
  • Mynta
  • Oregano
  • Romansallad
  • Plocksallad
Så funderar jag på att plantera en vinbärsbuske... allt för att kunna dekorera diverse olika desserter... Men vi får väl se vad jag kommer fram till!

Inte så värst rolig bild... men här står de klara och färdiga innan själva planteringen!

4 kommentarer:

  1. Åhhh vilka snygga odlingslådor.
    Ser att jag nog ska kosta på mina omålade som bara blivit gråa och fula en liten skvätt färg.
    Ett litet tips med myntan som sprider sig som ogräs,sätt den i ett kärl utan botten ex en plastkruka som du skär botten ur. Jag skulle flytta min och den hade spridit ut sig över i princip hela landet, planterades förra sommaren.

    SvaraRadera
  2. Var har du köpt lådorna, vill oxå ha... Snygga!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. Vilken härligt lyx med en så fin odling med så mycket i. Sånt man som balkongägare blir lite smått avundsjuk på...

    SvaraRadera
  4. Min är av modell äldre som jag tiggt till mig, men med lite färg blir de som nya. Fast det finns att köpa nya och färdigmålade på nätet! Lycka till! Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera