lördag 7 maj 2011

Härlig vin-nyhet!

Vilken helg, igen! Över 20 grader idag, så vi kan verkligen passa på att njuta för fullt! Det bästa av allt är när det verkligen tajmar in helgen, när man är ledig. Det gillar jag;) Idag vankas det cykelfester på en hel del håll här i Varberg. Eftersom mannen är ute på resande fot, fick det bli för oss att avstå i år... men nästa år är vi laddade till tusen istället. Men skulle vi varit med, skulle jag absolut bjudit på det här vinet, som i början av april lanserades på vårt systembolaget. Det är Kiviks Musteri som står bakom, med sin gedigna erfarenhet från äppelmust till cider och fruktviner. 
Det här vinet passar utmärkt till lättare fisk- och kycklingrätter men också som sällskapsvin på altanen en varm vår- eller sommardag! Min mamma och pappa fick ingå i testpanelen, som oxå de föll som furor för detta underbara äppelvin, så jag kan lova att ni inte kommer bli besvikna om ni inhandlar detta för kommande varma sommardagar! 
Äppelvinet finns att köpa på Systembolaget och de har de i sitt fasta sortiment. Ett halvtorrt, fruktigt vin med frisk äppelsmak. 70 kr/flaska.


Ha en fortsatt härlig lördag alla underbara bloggläsare!

2 kommentarer:

  1. Har inte hunnit testa vinet ännu, men det låter så gott.
    Min väninna som har sin man på sjön slog sig ihop med en annan sjömansfru när de skulle ha cykelfest :-)

    SvaraRadera
  2. Vinet låter riktigt fräscht, ska också ta och testa det! :-)

    SvaraRadera