måndag 9 maj 2011

Bästa tillbehöret till grillat, eller till middagen!

Broccolisalladen som tog mig till himlen och tillbaka! Min mamma introducerade den för mig, som i sin tur fått den av sin systen, så TACK moster för ett fantastiskt gott recept! Kommer göras många gånger här hemma, när det åker på en köttbit eller kyckling på grillen! Så otroligt god, så ni alla där ute: HÖR UPP! Ni bara måste testa den! Yammie!!!!!!!!!!!!!!!

 BROCCOLISALLAD







4 personer
2 st färska broccolihuvuden
1,5 dl russin
1,5 dl solroskärnor
3 tsk rödvinsvinäger
3/4 dl socker
1,5 dl majonäs
1 st finhackad röd lök


Gör så här:
Skär broccolin i mindre bitar. Blanda Majonäs, vinäger och socker. Önskas den inte så söt, så håll igen lite med sockret. Hacka röd löken, och blanda den ihop med broccolin, russin och solroskärnorna. Blanda ihop allt med majonäsblandningen. Sedan är det bara att hugga in!

9 kommentarer:

  1. Ska absolut testas. Låter som något även barnen skulle mumsa i sig.

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag gillar din blogg!!!! Mycket smaskigt och nytt. Jag är inget fan av majonnäs men smakar den mycket av det?? Mvh Josse

    SvaraRadera
  3. Hej Josse! Jag tycker inte att den smakar mycket majjo, men ta lite mindre till en början, å smaka dig fram! Kram å lycka till!

    SvaraRadera
  4. Denns skall jag testa! hoppas den bli lika god med lätt majoNNäs med? Mycket vacker ser den ut att vara!!!

    SvaraRadera
  5. Jag har det receptet med. Kommer säkert från samma källa...Den är fantastikt god och Ja, barn äter den absolut!!! Kram

    SvaraRadera
  6. Tackar för tipset. Verkligen suuuuupergott.Puss på dig=)/Malin

    SvaraRadera
  7. Supergott...bytte ut vanlig majjo mot citronmajjo och det blev en höjdare till lax!!
    Tack för alla inspirerande recept <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har också alltid citronmajonnäs till broccolisalladen. Det är bäst, tycker vi.

      Radera
  8. Detta är fantastiskt gott!! även sambon som inte gillar broccoli gillar detta, det är ett riktigt gott betyg!! kram Martina i Åskloster

    SvaraRadera