lördag 25 december 2010

Massa rester...

God fortsättning på julen! Här har vi klarat av både tomte, julmat och idag ska vi ut och röra lite på sig! På julen äter man så man tror att man inte ska få mer mat ;) ! Fast denna julen försökte jag verkligen att ta det lite lugnt... man blir ju så galet mätt, så man mår dåligt i stället! Men jag tänkte ge ett tips så mysiga små mackor man kan göra om några dagar, när lusten för julmat kommer tillbaka. Några dagar innan jul köpte jag mig ett lite stansmått, för framtida runda små gobitar! Stansa ut i en brödskiva, fyll med vad som önskas och garnera. Tryck sedan ut den fina smörgåsen på ett uppläggningsfat! Perfekt att använda för julens rester.;) Mina smörgåsar blev äggrör med sill, Köttbullsmacka med rödbetssallad och potatissallad med rostbiff toppas med rostad lök.

Nu ser jag fram emot kvällens kalkon med sås och potatis och rödkål! Yammmiiiieeee!

Jag återkommer med hur vår julafton såg ut, men det kommer lite längre fram... nu ska här ut och åkas pulka ;) 
Ha en fortsatt härligt juldag!

6 kommentarer:

  1. Perfekt! Ungefär så såg min frukost ut. En vörtbrödssmörgås med ägg, gravad lax och gravlaxsås.

    Visst äter man mycket under julen. Försöker inte heller äta så mycket. Det blir så mycket godare då.

    SvaraRadera
  2. Vilket trevligt sätt att servera resterna på! Stansmått ska jag skaffa. Allt blir så mycket finare när det formas till snyggt.

    SvaraRadera
  3. Vilken fin blogg du har! Jag har tappat matlagarsugen och letar inspiration - och hittade dig! Tack!

    SvaraRadera
  4. Vad trevligt sätt att servera NÄSTAN så man blir sugen på julrester igen :)
    Alexandra

    SvaraRadera