måndag 29 november 2010

Potatiskaka med spenat och fetaost!

Brrrrr, jag håller mig inne just nu, och sitter å funderar på vad veckan ska erbjuda i matväg. I helgen serverades en enormt god potatis, spenat och fetaostkaka, som jag tänkte att ni säker skulle bli glada för! Den serverades tillsammans med marinerad kyckling, som tillhör en av min absoluta favoriter :)


Receptet på kycklingen hittar ni här! 


Potatis, spenat och fetaostkaka!
6 personer
10 stora potatisar i skivor
1 paket smulad fetaost
3 finhackad vitlöksklyftor
250 gr bladspenat fryst eller färsk
2 dl grädde
1 dl mjölk
salt och peppar
Västerbottenost, riven
Gör så här:
Skala och skiva potatisen. Blanda potatis, fetaost, vitlök, spenat i en ugnsfast form. Salta och peppra. Häll över grädde och mjölk. Till sist lägg över den rivna osten. In i ugnen på 225°C i 50-60 min.

1 kommentar:

  1. Åååå vad det lät gott. :D
    Är så urbota trött på potatisgratäng å är på ständig jakt efter lite lyxigare varianter på potatis. :) Lägger helt klart denna till min "måste-test-å-laga-lista. :)

    SvaraRadera