söndag 15 augusti 2010

Italiensk buffé.....yammie!!!!!!!!

Jag blir nog helt "wild and crazy" när det vankas italiensk
mat! Jag liksom går upp i spinn skulle man kunna säga!
Så gårdagens projekt att laga italienskt till en husbyggar-
fest gick som en dans!

Här kommer lite bilder på vad som stod uppdukat
på buffén:

Snittar med färskost med parmesan och fikonmarmelad

Potatissallad med basilika, parmesan, persilja och vitlök

Pastasallad med vitlök, rödlök, fetaost, purjolök, basilika

Varm brietårta med basilika

Melonspett med kokos

Kyckling i balsamicomarinad och färska öreter

Kallskuret

Mozzarella med ugnsbakade tomater och kapris,
oliver och fefferoni

Gazpacho som strax innan servering dekoreras med krutonger
och hackad gurka

Basilikabiff. Rostbiff med basilika, parmesan och pinjenötter

Paj med ruccula och soltorkade tomater

Olika sorters ostar, cambozola, getost, parmesanost, och
fikonmarmelad och hallonmarmelad.

Hembakat brytbröd med basilika och soltorkade tomater och
så oliver!

Till det hela serverades två såser som jag tyvärr inte fick
med på bild. Den ena var sås på soltorkade tomater och
cayennepeppar, och den andra en sås på chevréost, honung
och rosmarin!

13 kommentarer:

  1. Wow, har du gjort allt det här? Respect!! Det ser riktigt gott och fint ut, hade jag gått bort en kväll och den här buffén serverats hade jag jublat!

    SvaraRadera
  2. Madde, du är fantastisk!!! Vilken underbar buffé, det är du de...
    Kram Karin

    SvaraRadera
  3. MUMS!!! Gud, vad duktig du är :-)

    Kram Nina

    SvaraRadera
  4. Gud så mycket gott!!! önskar man fick komma på den festen, lyckliga gäster ;) och många bra tips!

    SvaraRadera
  5. Jag å Cliff hade turen att få äta av all denna fantastiska mat igår å jag kan lova att den var kanon / kram Madde

    SvaraRadera
  6. Men herrejisses, vilket jobb du lagt ner. Vilken buffé, kan bara hålla med föregående skrivare, den festen skulle man ju varit på!

    SvaraRadera
  7. Tack för era kommentarer! Ni är för härliga allihopa! O´ja gästerna var mer än nöjda, vad jag har fått höra... å det är ju alltid kul att få feed-back :-)
    Kram Gourmetmorsan

    SvaraRadera
  8. Men herre gud människa! Har du gjort hela den buffén själv?! Hur många har du lagat till? Håller med Helena, respect! :-)

    SvaraRadera
  9. Vilken UNDERBAR buffé! Helt otrolig!

    SvaraRadera
  10. Åh, jag & Peter är två av de lyckliga som fick äta den underbart goda och fina buffén!!! Supergott! Vad glad jag är att Peter fick vara med att jobba på deras fina hus!!!!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  11. Åh, vad gott allt ser ut. Ser fram emot lite recept, tack...

    SvaraRadera
  12. Jag skulle gärna vilja ha recepten på allt de goda!

    SvaraRadera
  13. Har du recepten på den Italienska buffén???

    SvaraRadera