söndag 11 april 2010

Flygande Jakob a la 80-tal!


Jösses vad tiden springer iväg. Jag har tyvärr haft fullt upp
och inte hunnit uppdatera er om all underbar mat jag ätit denna
helgen... för jag har verkligen ätit, inte behövt laga så mycket
mat själv faktiskt. Det blir lätt så när mannen är borta, och man
har underbara vänner och familj som genast tänker på
gräsänklingen så jag slipper sitta själv... Det är omtänksamt
det! Så håll ut så kommer helgens smarriga mat inom det
närmaste! Häromkvällen blev fick vi njuta av den härliga
80-tals rätten som kommer tillbaka... men jag får nog
faktiskt infika att jag tycker faktiskt att den hållit kvar
hela tiden... men kvällens kock hade lagat den med
curry, som sägs vara 80-talets heta krydda!
Hur gör ni när ni lagar flygande Jakob? Använder
ni curry eller inte? Jag tycker ju curry är fantastiskt
gott... så mina smaklökar föll pladask!

Flygande Jakob med curry
4 portioner

4 portioner ris. Tillagas enligt förpackningen.
1 grillad kyckling alt. 3 stekta ycklingfiléer
2 bananer
1 dl jordnötter
1 paket bacon
2 tsk curry
3 dl grädde
1 dl chilisås

Gör så här:
Koka riset enligt anvisning. När det är klart läggs
det i en ugnsfast form. Skiva och lägg bananerna
ovanpå riset. Rensa och skär kycklingen i bitar.
Blanda ihop grädden, curry, och chilisås. Häll över
kycklingen. Strö jordnötter över såsen.
Lägg baconen överst.
In i ugnen på 225-250 grader i 15 min.
Servera med en god sallad!




1 kommentar:

  1. Hej, låter jättegott, ska laga det på fredag.Hoppas det blir gott.

    SvaraRadera