lördag 24 april 2010

Äggmacka -favoriten på frukostbordet!


Jag skulle nog klara mig länge, bara jag har ägg
och kaviar i kylen. Har kommit in i något stimm,
och vill bara ha äggmacka till frukost. Blir det som
i morse, när man får de färdigbredda mackor med
lite sallad och tomat och så mosat ägg är ju bara
sååå lyxig! Mamma, du äger :-)
Fast någon vidare lyxig natt har jag verkligen inte
haft. Då lillkillen i stort sett har varit gnällig hela
natten med hög feber. Stackars liten! Då är man
inte vidare kaxig när man är ensam och mannen
fortfarande sitter fast i Kina. Detta förbaskade askmoln!
Men nu ser det ljusare ut, och förhoppningsvis kommer
han hem imorgon. Vi håller tummarna... likaså att feber
ska avta eller att tänderna lyckas ta sig fram, vilket jag
misstänker starkt på lille Vincent!

Vilken är eran bästa frukost?

2 kommentarer:

  1. Är inte så förtjust i kaviar men i äggsmörgås. Då har jag kokt skivat ägg, majonäs, tomat och rödlök eller purjolök. Me like!!

    SvaraRadera
  2. Hej Sofie! Det där med majjo måste jag faktiskt testa. Kanske funkar lika bra när kaviaren tagit slut i kylskåpet :-)

    SvaraRadera