onsdag 10 mars 2010

Onsdagspastan blev onsdagspizza!


Då var det första undantaget gjort av min tradition
med onsdagpasta.Men det blev iallafall nåt italienskt.
Ni tror väl att jag fått dille på det. Men matbutiken
hade extrapris på Glenn Strömbergs färdiga pizzabottnar,
som jag bara var tvungen att testa. Och vad är inte
smidigare när näsan rinner och näsdukarna är ens
bästa vän för tillfället. Trodde att jag skulle klara
mig fint från vinterns förkylning, men icke så nicke...
så det fick bli en fin pizza i egen tappning av lite
rester jag hade i kylen.

Pizzadrömmar om Italien
Glenn Strömbergs färdiga
pizzabottnar, Base Della Pizza.
Riven ost
Köttfärs
Salami
Lök
Ananas
Färska champinjoner
Coktailtomater

Hemmagjord pizzasallad är ett måste!
1/4 huvud av strimlad vitkål
1 dl rapsolja
knappt 1 dl äppelcidervinäger
socker
salt
Italiensk salladskrydda
Gör gärna salladen några timmar
innan så den får stå och dra sig lite.

Färdiga pizzabottnar från Glenn Strömberg med tomatsås.
En aning för tjocka bottnar för min smak, jag tycker
pizzabottnar ska vara supertunna. Men smaken var god.
Så den får godkänt. Men lägg gärna på lite extra tomatsås,
så blir den lite saftigare.


1 kommentar:

  1. Traditioner är till för att brytas!!:) Jag försökte mig på "fisk-tisdag" ett tag, men det brast efter ett par veckor. Men tanken är god!!

    SvaraRadera