söndag 14 mars 2010

Nya fynd till köket!

Solen gassade och vi beslutade att ta oss en promenad och
förena nytta med nöje och besöka några second hand butiker
som ligger på rimligt avstånd från vårt hem. Där kan man
verkligen fynda massor till nästan inga pengar alls:-)
Jag gick loss skulle man kunna säga bland glas, upp-
läggningsfat och lite annat smått och gott! Jag fick med mig
riktigt schyssta vattenglas och glas för dessertvin hem, fast
på ett villkor att jag rensar bland våra andra glas enligt mannen,
som tycker att skåpen börjar bli alltför fulla. Jag har liksom
funnit en viss passion för glas. Det är verkligen roligt och så
användbart! Brukar ni göra lite second hand fynd, och i
såfall vad tycker ni om att inhandla?

Vattenglas 20:-/st

Dessertvinglas 10:-/st

Korg i plast 5:-/st

Uppläggningsfat/bricka 5:-/st



3 kommentarer:

  1. Ååå...vad roligt med loppis! Nackdelen med att bo i storstan att det inte finns nån loppis. Vilka fina fynd du gjort!!!

    SvaraRadera
  2. Jag är verkligen vråååålnöjd :-)

    SvaraRadera
  3. Åh, vilken härlig blogg du har! Har kollat igenom den en stund, och ska definitivt skriva ut receptet på de där gorgonzolabiffarna!

    Håller med om att loppis är urkul, jag brukar hitta massor av "bloggfotorekvisita" på olika loppisar runt om på Öland där jag bor.

    Har lagt till mig som följare på din blogg så att jag inte ska missa något! :-)

    SvaraRadera